اگر نامزدتان رفيق باز است، شايد بد نباشد براي اصلاح او تلاش كنيد

سايت همسريابي شيدايي - 200 هزار نفر آماده ازدواج دائم و موقت

اگر نامزدتان رفيق باز است، شايد بد نباشد براي اصلاح او تلاش كنيد

۳۲ بازديد

علتهاي رفيق بازي

 

«نامزدم وقت كمي براي من مي گذارد»، «فكر مي كردم معاشرتي است، نمي دانستم رفيق باز است»، «همه وقتش را با دوستانش مي گذراند، مي ترسم بعد از عروسي هم همين طور باشد» و...

اگر اين ها شكايت هاي شما هم هست، ممكن است با يك فرد رفيق باز نامزد كرده باشيد. كسي كه زندگي با او كم كم برايتان آزاردهنده خواهد شد. اما قبل از هر چيز بايد بدانيد كه آيا واقعا طرف شما رفيق باز است يا شما اين طور فكر مي كنيد؟

يكي از توصيه هاي هميشگي روانشناسان خانواده اين است كه اگر در مرحله انتخاب همسر هستيد، قيد مردان رفيق باز را بزنيد. زندگي با چنين مرداني يك ريسك بزرگ است كه يك تنهايي ناتمام و دنيايي از مسئوليت را براي شما به ارمغان مي آورد. مردان رفيق باز، همان قدر كه در زندگي رفقايشان تنيده شده اند، از زن و فرزند خودشان كم مي گذارند. آنها ممكن است به خاطر رفاقت، كارهاي پرهزينه اي انجام دهند كه زندگي مشتركتان تاوان آن را بپردازد. اين مردان در دسترس نيستند، شما را ناديده مي گيرند و خيلي وقت ها بار رفيق بازي هايشان را به همسرانشان تحميل مي كنند.

بگذاريد همين اول كار يك نكته را به شما بگوييم: رفيق بازي اگرچه طبق عرف تعريف مي شود، اما تشخيص آن تا حدود زيادي بستگي به خود شما دارد. اگر خودتان هم اهل معاشرت زياد با دوستانتان باشيد، تحمل يك مرد رفيق باز برايتان ساده تر مي شود. اما اگر شما درونگرا باشيد، دوستان كمي داشته باشيد يا زندگي خانوادگي را به ارتباط با دوستانتان ترجيح دهيد، زندگي با مردي كه بيشتر وقتش را براي دوستانش صرف مي كند، بدجور آزارتان مي دهد.


چطور بفهميد كسي رفيق باز است؟
در هنگام آشنايي يا در جلسات خواستگاري از طرف مقابلتان اين سوال ها را بپرسيد:
1- در طول روز يا هفته، چند ساعت با دوستانتان وقت مي گذرايد؟
2- اعتقاد شما درباره ارتباط با دوستان، پس از ازدواج چيست؟ آيا شكل اين ارتباط و مدت زمان آن تغييري مي كند؟
3- تا كجا پاي يك دوست مي ايستيد و چقدر اجازه مي دهيد به زندگي تان وارد شود؟
4- دوستان شما اولويت چندم زندگي تان هستند؟
5- اگر همسرتان با دوستانش زياد ارتباط داشته باشد، شما چه عكس العملي نشان مي دهيد؟

 

به راه آوردن نامزد رفيق باز

بعد از ازدواج ارتباط همسران بايد با دوستان دوران مجرديشان كمتر شود

 

علت هاي رفيق بازي
شخصيت هايي كه پختگي كافي را ندارند و براي تأمين اعتبار و ابراز خود به دوستان وابسته مي شوند.


افرادي كه در خانواده دوران مجردي يا زندگي متاهلي فعلي شان صميميت و رابطه شاد را تجربه نكرده اند.


افرادي كه باور نكرده اند دوران مجردي تمام شده است و نمي دانند متاهلي چه نياز ها و ضرورت هايي دارد.


افرادي كه الگوي رفيق بازي را ديده و يا با آن الگو بزرگ شده اند.


با نامزد رفيق باز چه كنيد؟
اگر خودتان هم اهل معاشرت زياد با دوستانتان باشيد، تحمل يك مرد رفيق باز برايتان ساده تر مي شود

شما مي توانيد يك نه بگوييد و همه چيز را به هم بزنيد. اما نبايد به همين زودي به فكر جدايي بيفتيد. اگر نامزدتان رفيق باز است، شايد بد نباشد براي اصلاح او تلاش كنيد. تغييرات ذره ذره ايجاد مي شوند، به شرطي كه خود او آمادگي تغيير را داشته باشد و ضرورت آن را حس كند.

 

اين اقدامات مي تواند براي اصلاح نامزدتان كمك كننده باشد:
1- بعد از ازدواج ارتباط همسران بايد با دوستان دوران مجرديشان كمتر شود و اولويت شان همراهي با همسرشان باشد اما توقع قطع كامل اين رابطه هاي دوستانه را هم نداشته باشيد. به او اجازه دهيد در زمان هاي مشخصي، مثلا آخر هفته ها يا دو روز در هفته با دوستانش باشد و بقيه وقتش را براي شما صرف كند.


2- انرژي تان را صرف حذف دوستان او نكنيد بلكه جذابيت هاي دو نفرگي و با هم بودن را آنقدر زياد كنيد تا او ترجيح دهد روابط متاهلي داشته باشد، بيشتر با شما باشد يا در خانواده وقت بگذراند.


3- دنبال علاقه هاي مشترك، حل مسئله هاي مشترك و وقت گذراني هاي جذاب بگرديد. وقتي با هم هستيد از كمبودها، انتظارات به زمين مانده و غرغرهاي هميشگي حرفي نزنيد. بيشتر با هم بخنديد.


4- دوستان مشتركي پيدا كنيد كه بتوانيد رابطه خانوادگي با آنها بسازيد و به نوعي شما هم در رفت و آمد او با دوستان متاهلش شريك شده و او را در روابط خود با دوستان متاهلتان وارد كنيد.

منبع: همشهري


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.